غذا ساز یک وسیله چند کاره می باشد که این مجموعه، کارهای مختلفی را برای شما انجام می دهد و در آشپزی می تواند کمک های زیادی را به شما بکند. این وسیله تقریبا همه فن حریف در دهه ۱۹۶۰ میلادی به دنیا معرفی شده است و کاربردهای بسیار زیادی دارد و مخصوصا در روزهای که سرتان شلوغ است و یا مهمان دارید می تواند به شما بسیار کمک کند.

غذا ساز چیست

این وسیله می تواند در خرد کردن، آسیاب کردن، ورقه کردن، پوره کردن و مهم تر از همه مخلوط کردن انواع غذاها و مواد اولیه به شما کمک کند. در حالت عادی و با دست خالی ممکن است برای خرد کردن و ترکیب مواد غذای مانند کوکو سبزی بیش از نیم ساعت زمان لازم باشد ولی با غذاساز این زمان به ۵ دقیقه کاهش می یابد و یا درست کردن یک ظرف سالاد با دست احتمالاً نیم ساعت زمان لازم دارد ولی با غذاساز کمتر از ۱۰ دقیقه وقت خواهد برد.

غذا ساز

مقایسه غذا ساز و مخلوط کن

غذا ساز برخلاف مخلوط کن که فقط برای مواد اولیه ای با بافت نرم و یا مایع ها استفاده می شود برای همه نوع مواد غذایی استفاده می شود. تیغه های متفاوت و خاص غذاساز ها به شما اجازه انجام طیف وسیعی از فعالیت ها را می دهد. در حالی که مخلوط کن تنها یک تیغه ثابت داشته و نمی تواند این خواسته ها را برآورده کند.

غذا ساز

غذا ساز و کارهای که با آن می توان انجام داد

این وسیله فوق العاده حرفه ای و کاربردی را می توان به نوعی آچار فرانسه آشپزخانه نامید به خاطر این موضوع که به راحتی می تواند بسیاری از کارهای که برای تهیه غذا لازم است را برای شما انجام دهد.

غذا ساز به علت کاربردهای زیاد و وظایف مختلف دارای وسایل جانبی گوناگونی نیز می باشد. غذاساز دارای تیغه ها و بخش های متعددی است و همین امر باعث می شود که شستشوی آن کار ساده ای نباشد. بسیاری اوقات لازم است برای شستشوی آن از ماشین ظرفشویی استفاده کنید. اگر از ابزار نامناسب برای تمیز کردن این وسیله استفاده کنید ممکن است تیغه های آن دوام خوبی نداشته باشند.

انواع کارهایی که می توان با غذا ساز انجام داد

غذا ساز و کره گرفتن

غذاساز می تواند از مواد غذایی مختلفی چون بادام زمینی، گردو و بادام برای شما کره بگیرد. به طور مثال شما می توانید با ریختن ۲۰ پیمانه بادام زمینی و کمی عسل و نمک در غذاساز بعد از حدود ۵ دقیقه یک تا دو پیمانه کره بادام زمینی از آن بگیرید.

غذا ساز و چرخ گوشت

شما می توانید با غذاساز به راحتی گوشت های خود را چرخ کرده و به هر حالتی که دوست دارید در بیاورید. این وسیله می تواند در کمترین زمان ممکن این کار را برای شما انجام دهد.

غذا ساز و درست کردن کوکو و کوفته

برای تهیه کوکو و کوفته دیر لازم نیست تا همه وسایل را جدا جدا رنده و یا خرد کنید و بعد با هم مخلوط کنید. شما به راحتی می توانید تمامی مواد مورد نیاز را شسته و در داخل غذاساز قرار دهید و کمتر از یک دقیقه آن ها را خرد شده و مخلوط تحویل بگیرید. هنگامی که مواد کاملاً داخل غذاساز ترکیب می شوند خمیر حاصل بسیار چسبناک بوده و قوام عالی دارد.

غذا ساز و توانایی درست کردن سالاد و سوپ

برای درست کردن سالاد همیشه یکی از بزرگ ترین دردسرها خرد کردن هویج و دیگر وسایل مورد نیاز می باشد. غذاساز این امکان را دارد که مواد را به صورت نگینی برای شما خرد کند و فقط کافی است تا شما آن ها را در ظرف قرار دهید.

برای آماده کردن و خرد کردن مواد لازم سوپ هم، کار ساده ای در پیش دارید. اگر می خواهید یک سوپ غلیظ و خوشمزه تهیه کنید جای نگرانی نیست. به راحتی توسط غذاساز می توانید مواد لازم را به شکل دلخواه خرد کرده و داخل آرام پز یا قابلمه بریزید.

غذا ساز

غذا ساز و تهیه بستنی

شما می توانید برای تهیه یک بستنی خوشمزه از غذاساز استفاده کنید. موادی همچون شکلات تخته ای، کره بادام زمینی و انواع میوه ها را به راحتی می توان داخل غذاساز ترکیب کرده و برای تهیه بستنی استفاده کرد.

غذا ساز و درست کردن لواشک

برای درست کردن یک لواشک عالی شما می بایست بتوانید تا مواد اولیه لازم را به خوبی با هم ترکیب کنید. توسط غذاساز می توان میوه ها را بدون جوشاندن ترکیب کرده و لواشک بسیار سالم تری تهیه کرد.